Heighlon: high-end tailoring met een persoonlijke touch

Altijd al gedroomd van een kostuum en schoenen op maat? Heighlon gebruikt de allernieuwste digitale tools  en een persoonlijke benadering om jouw ideeën tot leven te brengen. Een dynamisch Belgisch merk dat duurzame producten van hoge kwaliteit creëert en naar 100% klanttevredenheid streeft. Bij Heighlon kan je ultieme verfijning verwachten. Een hedendaags merk met een knipoog naar het verleden. Eigenaar Christophe Hautier heeft het ondernemerschap in de vingers en ook oog voor detail en kwaliteit ontbreken hem niet. Daarom werkt hij enkel met de beste high-end leveranciers. Pleased to meet you!

Kan je even uitleggen aan onze lezers wie Christophe van Heighlon is?  

Ik ben afgestudeerd als handelsingenieur, dus je kan gerust zeggen dat mijn roots niet echt in de fashionwereld liggen. De laatste 10 jaar heb ik heel wat ervaring en een waardevol netwerk opgebouwd in zowel de privé als de non-profitsector. Ondernemen zit er bij mij al van jongs af aan in. Na mijn studies richtte ik mijn eigen digitaal bureau ‘desent®’ op waar de focus indertijd vooral lag op grafisch ontwerp en webdesign, en dit is doorheen de jaren geëvolueerd naar branding, ontwikkeling, innovatie en strategie. De passie voor design vind je ook terug in mijn kledingstijl. Als ik aan het werk ben dan hou ik wel van een bepaalde formele uitstraling, daarom draag ik graag een kostuum met de nodige accenten die passen bij mijn persoonlijkheid. Dit is dan ook de basis geweest voor de oprichting van Heighlon.

Kan je in het kort de historiek van jouw zaak uitleggen?

Ik volg de evolutie van e-commerce en digital op de voet. Tegenwoordig kan iedereen vrij gemakkelijk een eigen shop opstarten (vb. via Shopify), maar dat is nog maar het begin van het grote werk.  Mijn interesses liggen voornamelijk bij het idee, het concept, de kwaliteit van het product en het volledige logistieke proces. Ik kijk graag naar de volledige keten, weten waar, in het geval van Heighlon, de stoffen en materialen vandaan komen en wie de meesters zijn die de ambacht beheersen. Vooral in een tijd waar vrijwel de hele wereld met elkaar is verbonden, wordt het identificeren van de verschillende schakels in de keten iets minder complex. Twintig  jaar geleden zou het waarschijnlijk niet zo evident geweest zijn om zoiets op te starten. Na een lange en intensieve zoektocht heb ik de juiste leveranciers en ateliers gevonden en ben ik gestart met op maat gemaakte schoenen en kostuums. Dit groeide dan uiteindelijk uit tot het concept en het merk Heighlon.

Christophe, vind je het belangrijk dat mensen zich stijlvol presenteren?

Ja toch wel. Ik ben een grote fan van de serie Mad Men, waar de mannen en vrouwen steeds goed gekleed naar het werk gaan. Vandaag de dag zitten we meer in de casual flow, waar op zich niets mis mee is. We moeten comfortabel kunnen werken, maar toch vind ik het belangrijk om er op te letten dat je de look en feel van het bedrijf uitstraalt, zeker als je vaak contact hebt met klanten. Een das of strik hoeft op zich niet altijd, maar een hemd en geklede broek stralen toch iets meer uit dan bijvoorbeeld een sweater met een grappige tagline. Het wil ook niet altijd zeggen dat wanneer je casual of ‘creatief’ gekleed bent, je ineens out of the box kunt denken. Dat staat volgens mij volledig los van elkaar. Maar uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze zich. willen kleden. Jezelf durven kleden naargelang de omstandigheden is dan ook het belangrijkste

Christophe, welke spelers zitten in de waardeketen die je in kaart hebt gebracht en hoe zit die mechaniek in elkaar? Valt het te vergelijken met de airBNB’s van deze wereld?

De sterkte van AirBNB en van alle Amerikaanse bedrijven die diensten verkopen is dat ze geen producten hebben. Ze gebruiken producten van anderen. Je zou denken dat dit absurd is, maar het werkt wel. Zeker omdat alles met elkaar verbonden is. In mijn geval is dat min of meer ook zo. Eens je begint te zoeken zie je ook heel veel mogelijkheden. Er is natuurlijk wel een belangrijk onderscheid in kwaliteit en service. Tijdens mijn zoektocht heb ik contact gehad met diverse ateliers, maar telkens waren er elementen die een duurzame samenwerking in het gedrang konden brengen.  Uiteindelijk heb ik de juiste partners gevonden in Europa. Niet onbelangrijk, zeker als we rekening houden met het vrij verkeer en de strengere e-commerce regels . De spelers binnen Europa zijn daardoor veel interessanter, bijvoorbeeld landen als  Portugal, Italië en Spanje, waar de globalisering er ook voor heeft gezorgd dat de taalbarrière is verdwenen. Engels is hier vaak de voertaal.

De Europese kwaliteit is dus zeker belangrijk voor jou, maar met een Belgische touch?

Ja inderdaad, want Heighlon  is  een Belgisch merk en dat wil ik ook uitstralen. Het ontwerpproces gebeurt ook volledig in België, de productie op verschillende plaatsen in Europa. . . Uiteindelijk vind ik het belangrijk kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten te leveren. Heighlon is naast een merk ook een beleving. Doordat onze producten high-end zijn, is een netwerk opbouwen en mond-tot-mond reclame van groot belang.  Social media gebruik ik vooral  om nieuwe stijlen of shoots met klanten te tonen, dus eerder als digitale etalage in combinatie met de eigen website.

Kan je aan de mensen nog even uitleggen hoe het aankoopproces bij jou verloopt?

 Het Is een proces dat wij hebben vertaald in van 5 stappen. Als je op de website terechtkomt, wil dat zeggen dat je op zoek bent naar een hoogwaardig en kwaliteitsvol product of interesse hebt in maatkleding. Dat is eigenlijk al stap 1, het efficiënt bereiken  van geïnteresseerden. Mensen die meer willen weten of een product willen kopen en contact opnemen. De tweede stap is het maken van een  (bij voorkeur) fysieke afspraak. Deze persoonlijke benadering is ook de sterkte van het product. Dit brengt ons bij stap 3 en 4, de effectieve afspraak waar de klant zijn favoriete stof kiest en wij de maten opnemen

Voor de accessoires kijken we naar wat het best past bij het kostuum en adviseren we de klant. Voor de riem kiezen we meestal hetzelfde leer als de schoenen. Het samenstellen van de schoenen gebeurd via een 3D applicatie zodat de klant een goed visueel beeld krijgt. Aan de hand van samples kan de klant het leder ook voelen. Nadat de klant zijn outfit volledig heeft samengesteld, stem ik af met de ateliers en na 4 à 6 weken wordt het kostuum en bijpassende schoenen en accessoires geleverd. De vijfde en laatste stap is een afspraak maken om te passen zodat we kunnen kijken of het al dan niet aangepast moet worden. Deze persoonlijke touch wordt echt geapprecieerd door de klanten. Als je snel een trui nodig hebt, zal je sneller naar de winkel gaan, maar voor een kostuum en al zeker met een speciale afwerking is dat wat moeilijker. Dit is het high-end gedeelte van het concept: een speciale stof of voering, je naam geborduurd op je kostuum, speciale knopen, enz.

We kunnen toch wel vaststellen dat een directe relatie met jouw consument iets is waar je veel waarde aan hecht, klopt dat? 

Ja, het allereerste contact is eigenlijk het belangrijkste. De klant moet zich goed voelen bij het merk en de persoon waar hij of zij contact mee heeft. Als de klant dan ook nog tevreden is met het eerste product, dan heb je eigenlijk een lange-termijnrelatie met de  klant opgebouwd. Zowel voor een gekleed maatpak, maar ook voor een casual outfit. De klant weet dat wij de maten hebben en kan daarom keer op keer bij ons terecht voor een ander product. De mensen krijgen op die manier ook vertrouwen in het product, en dus ook in het merk. Enerzijds door die persoonlijke touch, maar toch ook door de kwaliteit van het product. Als de klant op zoek is naar iets speciaal, zullen wij ook altijd op zoek gaan naar een oplossing om hem verder te kunnen helpen.

Christophe, kan je eens uitleggen waarom het onmogelijk is om met Belgische leveranciers  te werken?

‘Onmogelijk’ zou ik niet direct zeggen. Het is wel moeilijker én toch wel duurder om alles in België te produceren. De productieprocessen  die nodig zijn om de kostuums op deze manier te vervaardigen, zijn moeilijker te vinden in België. Vrijwel alles wordt geproduceerd in het buitenland, en ik koos er voor om samen te werken met Europese ateliers. Wat je in België wel kan vinden zijn bespoke tailors. ‘Bespoke’ wil zeggen dat jouw kostuum volledig van A to Z op maat wordt geproduceerd, wat resulteert in een product van een hele andere prijscategorie. Ik zie dat niet echt als concurrentie, eerder een inspiratie. Als je zoekt naar meer prijs efficiëntere fabrikanten dan beland je al snel in het buitenland.

Heeft dat te maken met loonkost, met een stuk ambacht dat wat verdwijnt, economische omstandigheden, overheden die niet echt ondersteunend zijn naar die sector toe of andere zaken? Wat is jouw visie daarop?

Ik denk dat het allemaal een rol speelt. Als een kostuum hier in een atelier wordt gemaakt, dan heeft de  loonkost een stevige impact op de totaalprijs. Dat de ambachten in het algemeen verdwijnen, is ook een evolutie die er voor zorgt dat men meer naar het buitenland gaat op zoek naar juiste partners. Er zijn uiteraard wel kleermakers, maar ik denk niet dat er in de jonge generatie nog veel kleermakers zijn. Wel met een interesse in kleding, maar dat is iets anders. Een outfit samenstellen is niet hetzelfde als iets creëren. We moeten ook kijken naar de globalisering. Er is veel concurrentie op de markt, fabrikanten in het buitenland die tegen lagere bedragen werken dan in België. Zo zitten we terug in het hele prijsverhaal. Misschien wordt de Belgische fashion productie ook onvoldoende  gestimuleerd door de overheid. Ik denk dat er wel wat meer steun mag komen  om dergelijke productiebedrijven op te richten, zodat ook België concurrentie kan bieden aan andere landen.

Christophe, jij bent iemand die ambitieus is, die vooruit kijkt. Wat zijn jouw wilde plannen met Heighlon?

Ik wil Heighlon verder uitbouwen en mijn netwerk zo goed mogelijk uitbreiden. Ook het B2B verhaal wil ik graag realiseren. Contacten leggen met interessante personen en merken  waarvoor we een unieke outfit creëren die dan voor campagnes gebruikt kunnen worden.

Op termijn wil ik het concept uitbreiden met een fysieke store waar mensen kunnen langskomen en in alle rust en comfort hun kostuum en schoenen kunnen samenstellen. Een hele beleving creëren rond Heighlon. Een one-stop-shop met een high-end gevoel.

 Heb je  ook een online shop of past dat niet in de visie van jouw product?

Naast onze collectie op maat hebben we ook voorontworpen high-end producten, die niet gedetailleerd hoeven te worden opgemeten. Hiervoor heb ik wel een webshop opgericht, maar een beleving creëren is mijn prioriteit. Een platform waar de klanten zelf hun maten kunnen ingeven is ook een mogelijkheid, maar dat vergroot het risico op fouten, en kan dus ook een impact hebben op het hele proces. Een hoge kwaliteit en topservice blijven key, maar daarnaast is de branding daarrond ook heel belangrijk. Want wat is de reden dat je uiteindelijk een product koopt? Waarom verkies je het ene merk boven het andere? Simpelweg, de beleving. De website dient ook als eerste contactpunt waar de consument toch al wat de sfeer kan opsnuiven en een aantal realisaties kan zien. Heighlon is eigenlijk een hybride tussen online en offline. Hierdoor kunnen we werken met een zeer lage of zelfs geen voorraad, omdat we alleen produceren wat we nodig hebben.

Ik veronderstel dat jij een aantal mensen hebt die jou inspireren en motiveren om next level te gaan?

Wat mij het meest inspireert zijn de ondernemers van vandaag. Dat kan gaan van de kleine zelfstandige tot de jonge start-up of de gevestigde waarde. Ondernemers die iets aan het realiseren zijn, dat inspireert mij. Op social media kom ik geregeld jonge ondernemers tegen die al heel wat bereikt hebben. Dat is echt bewonderenswaardig. . Daarnaast lees ik ook regelmatig boeken over business, persoonlijke ontwikkeling,  en dergelijke. Daar staan bepaalde statements en quotes in die mij dan ook wel  inspireren. Ik betrap me er regelmatig op om te veel stappen vooruit te denken, waardoor ik problemen tegenkom die ik op voorhand wil oplossen, maar eigenlijk moet je er gewoon voor durven gaan. Ik denk dat dat de key is van succes. Ik ben afgestudeerd in 2009, toen ik 24 was, en het heeft dus meer dan 10 jaar geduurd eer Heighlon werkelijkheid is geworden.Sommigen maken die klik al na twee jaar of pas over 15 à 20 jaar. Je kan daar geen datum op plakken. Die sprong kan je altijd maken, hoe oud of jong je ook bent. Eens je de puzzel begint te leggen en het plaatje begint te kloppens,  dan ben je er klaar voor. Hoe lang het ook duurt, als het er is, is het er.

Christophe, wat jij de dag van vandaag doet, had jij dat vijf jaar geleden kunnen opstarten?

Ik speelde al met de gedachten, maar ik had nog niet de juiste mindset en de juiste contacten. Mijn digitaal bureau had ik uiteraard al, maar de high-end kledingsector was toch nog iets anders.  De business is nu geleidelijk aan het groeien, zowel offline als  online, wat de dag van vandaag door de vele innovaties en nieuwe technologieën ook steeds belangrijker wordt Ook jezelf omringen met de juiste mensen is een sleutel tot success.

Zou je jouw persoonlijke visie willen delen met de lezers over waar je wilt dat de wereld naar evolueert?

Het is heel cliché wat ik nu ga zeggen, maar je moet doen waar je je goed bij voelt en waar je echt aan wil bouwen. Werk mag eigenlijk niet aanvoelen als werk. Het moet kriebelen, enthousiasmeren, maar ook een beetje uit de comfortzone stappen. Vaak als ik praat over Heighlon vragen mensen waarom ik mij in de fashion begeef. Dat is al een foute mindset. Ondernemen is meer dan dat, het is een heel proces. Je leert hoe mensen denken en hoe bedrijven werken. Je leert kritisch denken over domeinen die je nog niet vaak hebt betreed. Alleen zo creëer je nieuwe dingen en groei je als mens.

Alvast bedankt Christophe en nog héél veel succes met alles!

Alle informatie over Heighlon kan u hier vindenWebsite Heighlon









Meer items Heighlon: high-end tailoring met een persoonlijke touch

Pierre Marcolini: De "ambachtsman" van de chocolade die een wereldspeler werd door de wereld van de Belgische chocolade opnieuw uit te vinden.

We waren blij als een kind toen we de uitnodiging ontvingen voor een interview met Monsieur Marcolini zelf, één van de beste patissiers en chocolatiers van het land. De man heeft zijn wereldwijde chocolade-imperium opgebouwd in slechts een paar decennia. Het is tijd om de balans op te maken van zijn leven en met hem vooruit te kijken. Creatief meesterbrein, selfmade man, ondernemer en innovator: pleased to meet you : Pierre Marcolini!

Imperial Heritage Caviar: een verhaal van passie en traditie

Al eeuwenlang zien we kaviaar als symbool van luxe en verfijning, daarom wordt het ook wel het zwarte goud genoemd. Enerzijds vervuiling maar ook overbevissing, omwille van een stijgende vraag naar kaviaar, zorgden ervoor dat de populatie van steur in het wild snel achteruit ging. Een 20-tal jaar geleden bracht een nieuwe wetgeving hier verandering in en verdween kaviaar van de kaart in de meeste restaurants. Het was een uitdaging om terug tot die authentieke smaak van weleer te komen, maar passie gecombineerd met traditie werd het succesvol recept van Imperial Heritage Caviar. Op een duurzame wijze slaagden ze erin om deze delicatesse terug op het menu te zetten en werd het populairder dan ooit tevoren.

Guillaume Lambrecht, de ziel en spirit van Deluxe Distillery

Maak kennis met Guillaume Lambrecht, de persoon die achter de schermen van het Belgische bedrijf Deluxe Distillery ervoor zorgt dat alles in kannen en kruiken is. De kriebel voor het zelfstandig ondernemen brachten hem enkele jaren terug bij Deluxe Distillery en sindsdien is hij niet meer weg te denken bij de Belgische spirits branche.

Kaasaffineurs Van Tricht: Een gerijpte passie voor kaas

Ambachtelijk gerijpte kazen met een unieke smaak en verhaal! De Van Tricht familie is een familie met al meer dan 50 jaar een passie voor kaas. Hun zaak die al drie generaties bestaat, verkoopt producten die binnen- en buitenland kunnen bekoren. Frederic Van Tricht neemt ons mee door de rijke geschiedenis van zijn familiezaak en vertelt je meer over zijn unieke kazen. Pleased to meet you!

Johan Van Dyck, de man die met Seefbier de geschiedenis van het bier in Antwerpen herschrijft!

Aangespoeld in Antwerpen op het eilandje, tussen het Havenhuis en het MAS in Antwerpen, zwieren we de deur open van de über gezellige onafhankelijke brouwerij van Antwerpen. Het stoomt er letterlijk en figuurlijk van de bedrijvigheid wanneer we afspraak hebben met Johan Van Dyck, oprichter en bezieler van de Antwerpse Brouw Compagnie. Vader, Echtgenoot, Marketeer (van het jaar) maar vooral bierliefhebber in hart en nieren. Een prachtig verhaal van gedreven entrepreneurship.

Niyona: Brusselse topkwaliteit in tailormade lederwaren

Dat Brussel bruist van creativiteit hoeft al langer geen betoog. De internationale vibe die er hangt resoneert vandaag meer dan ooit over de landsgrenzen met dank aan o.a. Stromae en Angèle. Tegen deze creatieve setting, brengen wij jullie vandaag het verhaal van het Brussels Creative duo Nina Bodenhorst en Jonathan Wieme, of kortweg Niyona. Zij bedenken en vervaardigen in house lederwaren die gegeerd zijn bij o.a. de top van Belgische gastronomie.

Ellen Lambrix: de creatieve duizendpoot achter de schermen van Atelier Alixe

Geïnspireerd op de namen van haar dierbaren, lanceerde Ellen Lambrix het kersverse Atelier Alixe. De nadruk ligt hier op de X. Het kan staan voor iets geheim, mysterieus, maar ook voor een kus. Ook in het creatief concept schuilt een mysterie, namelijk haar eigen morsecode met een twist: de X-code! Met hart en ziel maakt Ellen juwelen met een geheime boodschap die jouw mooiste herinneringen vertalen naar iets tastbaar. Pleased to meet you, Ellen!

Dierendonck: daar is vlees in de kuip

De kracht van Dierendonck en de smaak van hun vlees zit hem in drie kernwoorden. Ambacht, terroir en passie. Hendrik en zijn vader Raymond Dierendonck groeiden de afgelopen jaren uit tot dé referentie als het gaat over vlees.

Conte Negroni, de Belgische bitterzoete aperitief met een knipoog naar de roaring 20s

Negroni, afkomstig uit Italië, maar nu in een nieuw jasje gestoken. Ready-to-serve waarvan de drie ingrediënten ambachtelijk worden bereid in België. Maak kennis met Stefaan Maes, de man die op missie is om de Belgen massaal aan de Negroni te krijgen. Pleased to meet you!

Julémont horloges: when function follows form

Als kind was hij altijd al gefascineerd door esthetiek. Dit vertaalde zich in de studie fotografie, waar hij zijn passie voor kunst en zijn zoektocht naar schoonheid ten volle kon combineren. Ontmoet Bernard Julémont, de gepassioneerde ondernemer achter het gelijknamige Belgische luxe horlogemerk. Wij nemen u mee op een reis door het verhaal van zijn niet aflatende streven naar het beste design, esthetiek en elegantie.

Annabelle en Tom: hun passie voor bloemen en schoonheid bracht hen op het transformerend pad van Sensui

Tom De Houwer en Annabelle Ladrière zijn de drijvende krachten achter het Belgische Floral Art concept Sensui. Vlaamse bloemenkunst to the next level. Ontdek hier het verhaal van twee gepassioneerde mensen. Een verhaal over bloemen, schoonheid, creatie en ondernemerschap.

Ilse De Vis: de wilde ziel achter Wild Moon

Wild Moon staat ook voor alles wat je dichter bij jezelf brengt. Rustmomentjes, puurheid, de liefde voor jezelf, the little things in life.

Goedel Vermandere en Jan Arickx zijn de bezielers van Coup-de-foudre en creëren unieke, inspirerende lichtobjecten

Met een passie voor de schoonheid van de natuurlijke imperfectie en kunst, vervaardigen ze bewonderingswaardige lichtsculpturen die mensen weten te raken.

Eigenaar van Cala Kumquat, Thierry Verhoeven: van een gouden sinaasappel tot een droom die werkelijkheid wordt...

Thierry Verhoeven, een man die met hart en ziel werkt aan het waarmaken van zijn droom! Begin jaren 2000 ontdekte hij een sublieme mini citrusvrucht … de kumquat! Deze gouden sinaasappel werd het hoofdingrediënt van zijn toekomstige alcoholdrank, Cala Kumquat.

Enzo Mazza & Gaëlle Croonenberghs: het eco-powerkoppel achter de schermen van Gili Drinks

Enzo Mazza & Gaëlle Croonenberghs brachten Gili op de markt, een gemberdrank dat als enige drank in Europa zijn afval hergebruikt en het commercialiseert. Een enorme inspiratiebron voor wij wil investeren in duurzaamheid!

Glaces Franklin: een Belgisch succesverhaal dat smaakt naar meer!

Glaces Franklin, ontstaan uit een gepassioneerde droom: het ontketenen van een ware smaakrevolutie door terug te keren naar ambachtelijke en authentieke smaken. Een artisanale ervaring zónder toegevoegde suikers en bereid met de allerbeste lokale ingrediënten.

Sommelier Andy De Brouwer: de kurk waarop Les Eleveurs drijft

Een unieke combinatie van traditie, met een knipoog naar vandaag. De jonge, ambitieuze en gedreven sommelier Andy De Brouwer neemt ons mee doorheen de geschiedenis van het rustiek hotel en bistronomie Les Eleveurs.

Widukind Stockmans: de pracht en praal van Stockmansblauw

Ontdek het prachtige verhaal van Studio Piet Stockmans. Het verhaal van Belgisch handgemaakt porselein verheven tot een kunstvorm.

David Gotlib: Het zit hem in de details

Een man met een oeverloze passie en drang om als derde generatie Antwerpse diamantairs de wereld te veroveren: Pleased to meet you David Gotlib. On a mission to redefine Men's appearance!

Aperotime met de zusjes Claessens van The Mocktail Club

Wanneer Marie Claessens plots intolerant wordt aan alcohol, ontwikkelt ze een eigen lijn van Mocktails. Het blijkt een doorslaand succes. Vandaag timmeren de zusjes naarstig verder aan de weg in zowel binnen- als buitenland

“Antwerps wijndomein Oud Conynsbergh: waar de grenzen van het onmogelijke worden benaderd”

In deze reportage nemen wij jullie mee naar het prachtige Belgische wijndomein Oud Conynsbergh. Een verhaal van een ondernemende groep vrienden met de gezamelijke passie om de best mogelijke wijn te maken met respect voor zijn terroir en omgeving.

Raidillon, sportieve luxe met Belgisch erfgoed

Door zijn liefde voor de auto(koers) Fabien de Schaetzen werd Raidillon geboren. Ontdek het sportieve luxeverhaal achter van het merk dat vernoemd is naar de iconische bocht op het circuit van Spa Francorhamps.

Roger van Damme (Het Gebaar, 1* en Désirée): de slagroom op de taart die nooit af is…

Roger van Damme nam een sprong in duister bij het openen van zijn restaurant 'Het Gebaar', maar zoveel jaren en avonturen later is zijn zaak uitgegroeid tot een succesvolle zaak. Daarnaast Blaast Roger nieuw leven in het merk ‘Désiré de Lille’ waarbij hij de zoete beleving naar zijn gekende niveau tilt.

Clem Vanhee/Atelier185 - Van het juiste blad gesneden

Ontmoet de man, de legende achter Atelier185, Clem Van Hee. Pleased to meet you! Zijn missie? Het best mogelijke mes maken, voor de beste chefs! Zijn damascusstalen messen worden gewaardeerd en geliefd door de top van de gastronomische wereld.

Koken met een hoger doel: Filip Claeys van de Jonkman (2*) & oprichter The Northsea Chefs

Kom meer te weten over het carrièrepad van Chef Filip Claeys, eigenaar van het het tweesterrenrestaurent De Jonkman en oprichter van The NorthSeaChefs. Een prachtig initiatief waarbij Belgische chefs Belgische duurzame Belgische visserij promoten.

Dominique Persoone: Belgiës top chocolatier on a human mission

Ontdek het avontuur van Dominique Persoone. Een avontuur van een chef die zich ontplooide tot chocolatier. Een chocolatier met een hart op de juiste plaats! Met zijn chocoladefabriek in Congo help hij mee aan de lokale tewerkstelling en draagt hij zijn steentje bij aan de bescherming van de gorilla's.

Sir Kwinten: Een lokale zoektocht naar de ultieme product ervaring

Sommelier Yanick Dehandschutter vertelt openhartig over het verleden, het heden en de toekomst van zijn wijnrestaurant Sir Kwinten. Hij vertrekt vanuit het idee dat de co-creatie van chef en sommelier elkaar versterken. Centraal in zijn aanpak staat de keuze van het product.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x